Euroflorist
Om EuroFlorist

Om EuroFlorist

Send en blomst!
Siden starten har vi hos EuroFlorist været engagerede i at hjælpe mennesker med at skabe bånd ved hjælp af blomster fra vores professionelle blomsterhandlere. Hvad enten det er i den anden ende af byen, på tværs af landet eller i hele verden, rører vi folk med blomster.

EuroFlorists mission har været at give kunder i hele Europa, hvad enten det er en person eller en virksomhed, en billig måde at sende blomster til hele verden på. Med sine blomsterhandlermedlemmer arbejder EuroFlorist på at være den mest pålidelige og innovative partner i blomsterbranchen. Derfor gør EuroFlorist det nemmere at sende blomster.

EuroFlorists historie
I 1982 grundlagde Peter Jungbeck virksomheden for at give svenske blomsterhandlere et bedre system til bestilling af blomsterforsendelser. Ved hjælp af sin baggrund i teknologibranchen gav hr. Jungbeck fra begyndelsen blomsterhandlerne den bedste platform til at udveksle blomsterbestillinger.

I 1990 blev virksomhedens navn ændret fra Svensk Blomsterförmedling til EuroFlorist, og hr. Jungbeck påbegyndte en udviklingsplan, så virksomheden i dag er det største forsendelsesnetværk for blomsterhandlere uden for Nordamerika. EuroFlorist tilbyder komplet, landsdækkende dækning på hvert af de markeder, det handler på, for at sikre, at alle blomsterbestillinger designes og leveres af en professionel blomsterhandler. Virksomheden er også det største ordrebidragende medlem af Teleflor International, som omfatter mere end 54.000 blomsterhandlere. Derfor kan EuroFlorist tilbyde levering samme dag af friske blomster, der er designet af en professionel blomsterhandler, til næsten alle verdens afkroge.

EuroFlorist har været banebryder i branchen på mange områder. I 1988 opfandt og udviklede virksomheden EuroFlorist BlomsterKortet til brug som betaling i blomsterbutikker, der er medlem hos EuroFlorist. Siden da er der blevet solgt millioner af BlomsterKort i hele Europa. I august 1995 grundlagde virksomheden sit forbrugerwebsted og var den første virksomhed i Europa til at sælge blomster over internettet.

Som en veletableret, international virksomhed har EuroFlorist altid haft hovedkontor i Malmø, Sverige. Virksomheden driver forretning over hele Europa med en kombination af at starte lokale netværk for blomsterforsendelse fra grunden og at opkøbe eksisterende netværksselskaber for blomsterforsendelse. 

EuroFlorist er et ikke-børsnoteret aktieselskab, og dets hovedinvestor er Litorina Kapital, der har hovedsæde i Stockholm, Sverige.

Milepæle i EuroFlorists historie omfatter følgende:

 1982     Virksomheden blev stiftet i Malmø, Sverige, som Svensk Blomsterförmedling
 1988     Udviklede og lancerede BlomsterKort
 1988     Etablerede aktiviteter i Norge
 1990     Skiftede navn til EuroFlorist
 1993     Etablerede aktiviteter i Danmark via selskabsovertagelse
 1995     Var banebrydende inden for online blomsterbestilling på internettet i Sverige
 1996     Etablerede aktiviteter i Polen
 1998     Lancerede anden generation af websted til e-handel
 2001     Etablerede aktiviteter i Tyskland
 2001     Lancerede tredje generation af websted til e-handel
 2002     Etablerede aktivteter i Østrig
 2003     Ekspanderede til Holland via selskabsovertagelse
 2004     Ekspanderede til Frankrig via selskabsovertagelse
 2004     Lancerede fjerde generation af e-handel
 2005     Vinder af Microsoft. NET Award for Europas mest moderne platform til e-handel.
 2005     Udvidede aktiviteter i Tyskland via selskabsovertagelse
 2006     Ekspanderede til Belgien og Luxembourg via selskabsovertagelser
 2007     1.500 florister fejrede EuroFlorist 25 års jubilæum i Barcelona

Kundservice