Euroflorist
Et blomstrende internationalt firma

Euroflorist - et blomstrende internationalt firma

Euroflorist har formidlet blomsterhilsner siden 1982. Sammen med vores florister gør vi det nemt og sikkert at glæde og fejre venner, bekendte, familie og kollegaer.

Derudover hjælper vi floristerne i vores netværk ved at forenkle deres hverdag og bidrage til at de opnår en fremgang i deres butikker.

I dag har vi Europas største netværk af professionelle florister. Sammen hjælper vi dig med at sende blomster hvorhen du vil og når du vil, uanset om det skal til den anden ende af byen, landet eller et andet sted i verden. Vores hovedkontor har siden begyndelsen ligget i Malmø. I dag findes vi i 12 lande med kontorer i Sverige, Holland, England, Tyskland og Frankrig.

Vidste du at vi siden 1982 har leveret over 40 millioner buketter?

1982 – En ny og mere effektiv blomsterformidling skabes

Ingeniøren Peter Jungbeck starter i 1982 Svensk Blomsterförmedling  sammen med sin ven og arbejdspartner Lars Hedberg. Med sin tekniske baggrund har Peter skabt et nyt system som gør det nemmere for florister at formidle blomster mellem hinandens butikker. Snart har Svensk Blomsterförmedling et stærkt netværk af florister der leverer blomster over hele landet.

Som øgte iværksættere går Peter og Lars ind for virksomheden med hud og hår. De sælger deres biler og lejligheder og satser alt på deres nye firma. Fra et loftskontor på Norra Vallgatan i Malmø har de konstant kontakt med floristerne for at sikre at alle blomsterleveringer og betalinger går som de skal.

De grundprincipper som man bestemmer sig for i starten – et tæt samarbejde med blomsterhandlerne baseret på respekt, frivillighed og kreativitet – har været et gennemgående træk for virksomheden i alle årerne.


 1984 – Internationalt netværk og blomsterlevering til udlandet

År 1984 bliver Svensk Blomsterförmedling repræsentant for Teleflor International i Sverige. I den forbindelse kan de svenske florister tage imod bestillinger fra hele verden. I samme periode flytter virksomheden til større lokaler på Torggaten i Malmø.


 1988 – Etablering i Norge og lancering af blomsterkort

Som international leverandør af blomster, opdager man snart at der ikke findes et stort netværk af florister i Norge, og man bestemmer sig for at starte virksomhed der. Samme år lancerer man de populære blomsterkort; gavekort der kan bruges som betaling i alle medlemsbutikker. Siden den første lancering er millioner af blomsterkort blevet solgt og har skabt glæde rundt omkring i hele Europa.


 1990 – Firmaet bytter navn til Euroflorist

Svensk Blomsterförmedling lægges sammen med Blommografen, og man har brug for et nyt navn for det fælles firma. Navnet skal afspejle virksomhedens arbejde (floristerne som leverer alle de smukke blomster), men også de ekspansionstanker der findes i virksomheden. Til sidst beslutter man sig for navnet Euroflorist.


 1985 – Euroflorist først med blomsterbestilling på internettet

Da universitetet i Lund holder et seminar om det ny fænomen ”Internet”, ser Peter hurtigt mulighederne. Euroflorist lancerer den første webbutik i august 1995 som et af de første 100 firmaer i verden! Allerede fra begyndelsen kan man betale med kreditkort på siden, men transaktionerne går via en skotsk bank da der ikke er nogen svensk bank der er villig til at stille kreditkortstjenester til rådighed for webbutikker.

Den første tid kommer der ca. 1 ordre ind om dagen fra webbutikken, et tal der hurtigt mangedobles og som fortsætter med at stige for hvert år. Vi er stolte over at vi stadig er på forkant med udviklingen, og at vi kan tilbyde vores kunder de bedste tjenester ved at kunne bestille blomster hurtigt, enkelt og sikkert på nettet.


 Hurtig europæisk ekspansion

I 1990 og 2000 går ekspansionen ude i Europa hurtigt. Euroflorist etablerer sig som virksomhed i Danmark (1993), Polen (1996), Tyskland (2001), Østrig (2002), Holland (2003), Frankrig (2004), og til sidst Belgien og Luxembourg (2006). Den seneste ekspansion skete i England og Irland gennem overtagelsen af eFlorist 2010, en virksomhed der har leveret blomster i Storbritannien siden 1947.

I dag er vi stolte over at have det største netværk af florister til blomsterformidling uden for Nordamerika, med omkring 10.000 medlemmer. Vi er også medlem af Teleflor International der omfatter over 54.000 blomsterbutikker. Dette gør at vi kan garantere levering samme dag af friske blomster, der er håndbundet af en professionel florist, i næsten hvert hjørne af verden.


 2005 - Euroflorists e-handelsplatform bliver prisvinder

År 2005 tildeles Euroflorist Microsoft .NET Award for Europas mest moderne e-handelsplatform. På hjemmesiden kan man, udover at bestille blomsterudbringning, også skabe sin egen adressebog og lægge påmindelser ind så man aldrig glemmer at sende blomster til vigtige begivenheder.


 2007 – Euroflorist fejrer 25 år med 1500 florister

Euroflorist fejrer 25 fremgangsrige år sammen med i alt 1500 florister fra netværket. Der bydes på et sprudlende blomstershow i Barcelona og de verdenskendte blomsterkunstnere Gregor Lersch og Klaus Wagener inspirerer med deres blomsterkreationer.


 2010 – Euroflorist går ind i gavebranchen med Gift2day

År 2010 køber Euroflorist varemærket Gift2day da man gerne vil satse på gavemarkedet, et område der ligger tæt op ad blomsterformidlingen.


 2012 – Euroflorist 30 år med et nyt logo

I forbindelse med at Euroflorist fejrer 30-års jubilæum tager vi et skridt ind i fremtiden med et nyt moderne logo. Vores nye logo repræsenterer det vi laver – det er både en blomst og en fugl. Budbringeren der leverer blomsterne til modtageren.


 ... og iværksætterånden er stadig til stede

Siden starten for 30 år siden, har Euroflorist sendt mere en 40 millioner buketter over hele verden og hjulpet med til at gøre mindst lige så mange mennesker glade.

På trods af at vi i dag er et fremgangsrigt internationalt firma, så lever iværksætterånden fra det lille loftskontor på Norra Vallgatan stadig. Vi arbejder hver dag med at overgå forventningerne hos vores kunder og florister og for at sprede glæde og varme gennem blomsterudbringning – hvor som helst og når som helst.

I over 30 år har vi sendt blomster over hele verden, men hvordan går det egentlig til. Klik på videon for at se hvordan din blomsterhilsen kan nå ud til hele verden. Her ser du hvad der sker skridt for skridt, fra du sidder hjemme foran computeren og til at modtageren står med en smuk blomsterbuket i favnen.



Kundservice