Euroflorist

Købsbetingelser

Vigtig information der hjælper dig med dit blomsterkøb.

Leveringsinformation Mors dag 8. maj 2016

Vores produkter og priser


Produktbeskrivelse
Alle vores buketter, arrangementer og planter er kvalitetshåndværk lavet af lokale florister. Produktet der leveres vil altid så vidt muligt ligne billederne i webshoppen. Dog kan der forekomme visse afvigelser afhængig af blomsternes tilgængelighed i området og efter sæson. Tilgængeligheden af visse blomster varierer i løbet af året, og i tilfælde af at floristen ikke kan skaffe de bestilte blomster, bliver disse erstattet af lignende. Ligesom blomsterne kan variere, kan antallet af tilbehør i buketter, arrangementer og planter også variere. Vores florister vil naturligvis altid gøre deres bedste for at levere det bestilte produkt. Hvis dette ikke er muligt, vil floristen levere blomster i samme farve og form som dét der er blevet bestilt.

På helligdage og ved højtider kan udvalget af blomster variere fra butik til butik, afhængigt af tilgængeligheden hos grossisterne.

Til udlandet kan vi ikke garantere at det leverede stemmer overens med produktbillederne, da sortimentet varierer i de forskellige lande og efter sæson.


Blomster og priser
De fleste af vores buketter, arrangementer og planter findes i tre størrelser: Mini, Medium og Max. De aktuelle priser vises ved siden af det respektive billede, medmindre andet er angivet i produktbeskrivelsen nedenfor. Mini har samme form og farve som Medium, men antallet af blomster reduceres og buketten er mindre. Max er som det lyder; en større buket med flere blomster og mere grønt, mens form og farve stadig er den samme. Hvis antallet af blomster ikke angives i produktbeskrivelsen, kan det variere afhængig af blomsternes størrelse og pris. Derudover kan sortimentet hos floristerne variere alt efter sæson og tilgængelig.

Vores begravelsesprodukter kan i de fleste tilfælde også bestilles i tre størrelser. Her vises det samme billede ud for de tre prismuligheder. Billedet viser i disse tilfælde altid mediumvarianten medmindre andet er angivet.

På de fleste af vores produkter kan man vælge sin egen pris fra minimumprisen og op til et vist beløb. Blomsterne der leveres vil svare til den valgte blomsterværdi. Hvis man ønsker at købe blomster for mere end den tilladte værdi, er vores kundeservice behjælpelig med dette via telefon 47 10 05 50 eller e-mail  info@euroflorist.dk.

Ved højtider som for eksempel Valentinsdag, Jul og Mors dag, kan priserne på visse blomster stige. Disse priser styres af blomstergrossisterne i Holland, og er ikke noget Euroflorist har indflydelse på. Vi har derfor et ekstra bredt sortiment med alternative blomster og buketter for at kunne tilbyde produkter i alle prisklasser under sådanne højtider.


Internationale bestillinger
Ved bestillinger til udlandet, se venligst de aktuelle priser for hvert land. Alle priser til udlandet er inklusiv den lokale moms i det pågældende land. Du ser alle priserne inden du går til betaling. Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice hvis du har spørgsmål angående bestillinger til udlandet. Tlf. 47 10 05 50 eller e-mail  info@euroflorist.dk.


Gavekort
Gavekort kan købes i alle vores medlemsbutikker og i webshoppen. De kan bruges som betaling i vores medlemsbutikker og på euroflorist.dk. Du kan købe et gavekort som supplement til blomsterne eller i stedet for blomster. Find en Eurofloristbutik i dit lokalområde på vores hjemmeside under Find florist eller kontakt vores kundeservice på tlf. 47 10 05 50 eller e-mail  info@euroflorist.dk.


Tillægsprodukter
De gaver og tilbehør som vi tilbyder præsenteres i bestillingsprocessen. Udbuddet af tilbehør kan variere alt afhængigt af tilgængeligheden på det sted hvor blomsterne skal leveres til. Billederne på tillægsprodukterne repræsenterer en produkttype, og det der leveres kan dermed variere fra florist til florist.


Generelt
Alle ordrer til Danmark er inklusive 25% moms og en leverings- og serviceafgift på 70 kr. tillægges. I produktprisen indgår et formidlingsgebyr, pakning samt et mindre kort. Ved bestillinger over telefon tillægges yderligere 25 kr. i bestillingsgebyr.


Gavesæt med alkohol
Euroflorist tilbyder desuden gaver som f.eks. rødvin, hvidvin, rom og chokolade leveret direkte til døren. Alt er selvfølgelig i bedste kvalitet. Disse gaver tilbydes i et samarbejde med H. J. Hansen Vin A/S der er et traditionsrigt firma der går tilbage til 1829.

Gaverne leveres med Post Danmark i hverdagene og skal bestilles senest kl. 8 dagen inden levering. Der er kun levering i hverdagene, ikke lørdag, søndag og helligdage.

Læg mærke til at disse leveres af Post Danmark, mens blomsterne leveres af vores florister, vi kan derfor ikke levere gaverne sammen med blomsterne, men du kan bestille både blomster og gaver med levering samme dag. De vil da bare blive leveret på forskellige tidspunkter.

Såfremt du konstaterer mangler/ beskadigelse ved modtagelse af varerne, beder vi dig om at kontakte os med det samme, da det er nemmest for os at rette op på en fejl, hvis du kontakter os hurtigt. Hav gerne dit ordrenummer der står på ordrebekræftelsen klar så vi lettere kan finde din bestilling.



Levering


Leveringstider og garanti i Danmark
Vi garanterer levering samme dag hvis bestillingen gennemføres inden klokken 12.00 mandag til fredag og før klokken 10.00 lørdag. Vi kan ikke garantere levering søndage, aftener og helligdage. (Hvis der gives en garanti på disse dage, vil en liste findes på vores hjemmeside med de respektive tider og byer som garantien gælder). Bestillinger til levering på dage som ikke er omfattet af leveringsgarantien, vil blive leveret dagen før eller førstkommende hverdag.


De ovenfor nævnte garantitider gælder kun for gaver med blomster der leveres af vores florister. Det gælder ikke for gaver der ikke indeholder blomster og som leveres af Post Danmark.

I visse tilfælde har vi mulighed for at levere selvom garantitidspunktet er overskredet. Ønsker man nærmere information om leveringer efter garantitidspunktet, kan man altid kontakte vores kundeservice på 47 10 05 50 eller e-mail  info@euroflorist.dk.

Tidspunktet for levering kan variere da butikkerne har egne leveringsaftaler. Levering sker gerne mellem 08:00 – 21:00 på hverdage og 09:00 – 16:00 på lørdage afhængig af floristernes budtider. Euroflorist kan ikke garantere levering på bestemte tidspunkter. Vi vil dog altid forsøge at imødekomme eventuelle ønsker. Dette er ikke gældende for begravelser.  (Se yderligere information under Begravelser)

Leveringer til firmaadresser sker inden for kontortid, og skal bestilles i god tid. Ved leveringer til for eksempel skoler, hoteller eller firmaer leveres bestillingen oftest i bygningens reception eller lignende. I sådanne tilfælde er Euroflorist kun ansvarlige for at bestillingen når frem til receptionen.

Under ekstreme vejrforhold kan vi ikke garantere at din bestilling leveres på den bestilte dag. Kan vi ikke levere din bestilling vil den blive leveret så snart det er muligt. Under disse ekstreme forhold frafalder vores 100% tilfredshedsgaranti.

Levering foregår med bud til modtagerens adresse, med undtagelse af enkelte små øer og landsbyer hvor den eneste mulige leveringsform er at sende med bus eller færge.


Begravelse
Vi skal have modtaget bestillingen senest kl. 14 dagen inden begravelsen hvis vi skal kunne garantere levering. Foregår begravelsen en mandag, skal vi have bestillingen senest fredag kl. 14.00 for at kunne garantere levering. Ønskes der bånd med påtrykt tekst, skal vi have bestillingen senest 2 hverdage inden begravelsen finder sted.

OBS! Ved begravelser dagen efter en helligdag, som f.eks. lørdag efter langfredag eller fredag efter Kristi Himmelfart, så skal vi have bestillingen senest kl. 14 hverdagen inden helligdagen for at kunne garantere levering.

Vores florister plejer at levere blomsterne en time inden begravelsen, så det er vigtigt at det præcise tidspunkt for begravelsen står på bestillingen.

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på 47 10 05 50 eller e-mail  info@euroflorist.dk med en forespørgsel. Kondolencebuketter kan vi levere samme dag ved bestilling inden vores leveringsgarantitid.


Leveringssikkerhed
Bestilleren er ansvarlig for at modtagerens oplysninger er fuldstændige og korrekte. Er oplysningerne ikke korrekte, erstattes eventuelle fejlleveringer eller leveringsforsinkelser ikke.
Ved bestillinger til hospitaler og sygehuse er det vigtigt at give så nøjagtige oplysninger som muligt. Oplys gerne både afdeling og stuenummer.

Venligst bemærk, at vi altid har lov til at kontakte modtageren hvis der skulle være tvivl om leveringsadressen. I visse tilfælde kan det være nødvendigt at kontakte modtageren nogle dage inden levering.

I varekurven er det muligt at afkrydse at buketten kan stilles ved døren eller afleveres hos naboen. Euroflorist er ikke ansvarlig hvis buketten bliver stjålet og bestillingen refunderes ikke.

Det er op til floristen at vurdere om det er forsvarligt at stille buketten i forhold til vejrforhold med mere. Hvis det bedømmes at blomsterne ikke kan sættes ved døren eller afleveres hos en nabo, tages de med tilbage til butikken. Modtageren får et kort om at buddet har været på adressen, og at de kan afhente blomsterne i butikken. Det samme gør sig gældende hvis modtageren ikke er på leveringsadressen når blomsterne leveres og buketten ikke kan sættes ved døren eller afleveres hos naboen.

Hvis leveringen bliver forsinket, fordi du ikke gav floristen lov til at sætte blomsterne ved døren eller aflevere hos naboen, refunderes bestillingen ikke.

Florist og modtager kan indbyrdes blive enige om anden leveringsdag end angivet på bestillingen.

Hvis de bestilte blomster ikke er blevet leveret på den valgte dag, og bestillingen er afgivet inden vores leveringsgaranti er udløbet, har kunden ret til at hæve købet. Dette er kun muligt under forudsætning af at korrekte oplysninger om modtageren er angivet, samt at modtageren har været tilgængelig og har kunnet tage imod blomsterne.


Bestillinger til udlandet
Bestillinger til udlandet bliver leveret af en lokal florist i det land der er bestilt til. Vi leverer blomster til næsten hele verden med visse undtagelser som f.eks. krigszoner eller urolige områder.

Vi skal have bestillingen senest dagen inden hvis der er stor tidsforskel. Alle bestillinger behandles inden for kontortid. Til de fleste lande kan vi levere blomsterne samme dag hvis bestillingen er lagt inden kl. 11 på hverdage. Venligst vær opmærksom på eventuelle tidsforskelle. Kontakt gerne vores kundeservice på 47 10 05 50 eller e-mail  info@euroflorist.dk hvis du har spørgsmål.

Bestillinger med ønsker om specifikke leveringstidspunkter, samt bestillinger til hospitaler, sygehuse, hoteller og lignende, gælder samme betingelser som ved bestillinger til Danmark.

Til de internationale bestillinger har vi valgt produkter der passer til det enkelte land. Euroflorist kan dog ikke garantere at produktet der bestilles stemmer overens med det der bliver leveret. Floristerne i de enkelte lande vil dog gøre deres bedste for at buketten så vidt muligt ligner den bestilte.


Bestillinger



Ordrebekræftelse
Når bestillingen er gennemført får du en bekræftelse på din skærm, og derefter sendes desuden en bekræftelse til din e-mail. Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på 47 10 05 50 eller e-mail  info@euroflorist.dk.


Nummersøg
Du kan forenkle din bestilling, ved at søge på modtagerens telefonnummer. Findes nummeret i databasen, vil modtagerens adresseoplysninger komme frem, og automatisk blive udfyldt. Euroflorist anvender et velkendt og børsnoteret selskab til at søge efter disse oplysninger, og kan ikke stilles ansvarlig for forkerte oplysninger. Det er bestillerens eget ansvar at tjekke om alle oplysningerne er korrekte.


Rabatkoder
Kunden har selv ansvaret for rabatkoder som modtages og de bør opbevares et sikkert sted. Vores rabatkoder kan kun bruges i vores webshop. Koden bruges på trin 3 i bestillingsprocessen når man udfylder egne oplysninger som bestiller.

Vær opmærksom på at rabatterne kun kan benyttes i en begrænset periode. Information om dette findes i det materiale man modtager i forbindelse med rabatkoden. Skulle der opstå problemer med en rabatkode, kontakt vores kundeservice på telefon 47 10 05 50 eller e-mail info@euroflorist.dk
Vi har også e-gavekort / e-vouchers som du kan bruge på hjemmesiden. Skriv koden på trin 3 i bestillingsprocessen i feltet e-gavekort / e-vouchers.


Reklamationer
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til forventningerne, beder vi dig kontakte den leverende florist (kontaktoplysninger står på indpakningspapiret på buketten) eller Euroflorists kundeservice, telefon 47 10 05 50 eller e-mail  info@euroflorist.dk. Dette skal gerne ske hurtigst muligt efter levering så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler. Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at man henvender sig hurtigst muligt efter levering, så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuelt bytte den.


Fortrydelse
Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.  Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes. Dvs. fortrydelsen gælder for ubenyttet service og skal meddeles i god tid inden levering. Blomsterhandlerne påbegynder typisk en bestilling om morgenen. SÅFREMT MAN ØNSKER AT GØRE BRUG AF FORTRYDELSESRETTEN SKAL MAN RETTE HENVENDELSE TIL EUROFLORIST SENEST KL 8.00 PÅ LEVERINGSDAGEN. ER ORDREN OVER 1000 KR. SKAL VI HAVE BESKED SENEST KL. 8 TO HVERDAGE INDEN LEVERING. Dvs. torsdag kl. 8 hvis leveringen er den følgende mandag og onsdag kl. 8 hvis levering er den følgende fredag. Uden for vores kontortid kan du kontakte os på e-mail info@euroflorist.dk.

For vin og chokolade og andre fødevarer, der leveres af en florist er der ingen fortrydelsesret da der er tale om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug.

Ønsker du at afbestille en bestilling på gaver der ikke indeholder blomster og som leveres af Post Danmark, skal vi have din afbestilling senest kl. 8 dagen inden levering.

Følgende varetyper er altså undtaget fortrydelsesretten:

- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,

- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.


På andre varer, eksempelvis planter, gælder følgende:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.


Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på telefon 47 10 05 50 eller e- mail info@euroflorist.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.


Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.



Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Den leverende florist eller H.C. Hansen Vin A/S. Kontaktoplysninger står på emballagen.


Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på telefon 47 10 05 50 eller e-mail info@euroflorist.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk


Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


Betaling og sikkerhed


Betaling
Der er flere betalingsmuligheder at vælge imellem og betalingssikkerheden på vores hjemmeside er en af de bedste. Alle kreditkortsbetalinger til Euroflorist håndteres af et akkrediteret og sikkert e-handelsfirma. Betaling med kreditkort kræver et gyldigt kort der er godkendt som betalingsmiddel på internettet af banken. Vi gør opmærksom på at beløbet bliver trukket på betalingskortet når bestillingen gennemføres på hjemmesiden og dermed videreformidles til floristen.

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.euroflorist.dk.

Ved betaling med Paypal kræves en gyldig Paypalkonto.

Du skal være mindst 18 år før du kan handle hos Euroflorist.
For at betale via firmafaktura, kræves et korrekt og gyldigt CVR-nummer. Vi foretager en kreditkontrol, og nægtes en fakturaansøgning, vil bestilleren modtage besked via e-mail.


Sikkerhed
Euroflorist behandler alle kundeoplysninger fortroligt. Afsenderens oplysninger skal være korrekte da vi måske har behov for at komme i kontakt med personen. Euroflorist videregiver ikke oplysninger til en trediepart uden kundens samtykke. Du har ret til at se dine personlige oplysninger, som er registreret hos Euroflorist Europe B.V. Hvis de registrerede oplysninger er ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at anmode om at få oplysningerne rettet eller slettet. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelser mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. Hvis du vil modtage information om dine personlige oplysninger hos Euroflorist Europe B.V., skal du sende os en underskrevet skriftlig anmodning til:


Euroflorist Europe B.V.
P.O. Box 1114
1430 BC Aalsmeer
The Netherlands


Den dataansvarlige er Euroflorist Europe B.V.


Euroflorist Europe B.V. distribuerer eller sælger aldrig oplysninger vedrørende kunder til tredjepart, uanset om det gælder en adresse, personlige oplysninger eller e-mail-adresser. Retssager, hvor Euroflorist Europe B.V. skal overholde lokal lovgivning, er dog undtaget, især hvis retten anmoder om at få indsigt i oplysningerne. Du skal være 18 år eller derover for at afgive en bestilling via vores internettjeneste.
Al bedrageri og svinagtige bestillinger meldes til politiet.



Diverse


Downloads og distribution af indhold
Al download fra Euroflorist Europe B.V.s hjemmeside sker på eget ansvar. Vores indhold, inklusiv billeder, er beskyttede af loven om copyright. Alle billeder på hjemmesiden ejes af firmaet og alt kommercielt brug af billederne, eller plagiering af tekst uden vores tilladelse, er strengt forbudt. Hvis du ønsker at bruge vores billeder eller tekst, så venligst kontakt os.


Moms og skatteregler
Euroflorist Europe B.V. er en del af Euroflorist Group der er placeret i Holland. Alle blomsterbestillinger der foretages gennem Euroflorist Europe B.V. leveres af en lokal florist i det land som du har bestilt leveringen til. Når leveringen sker uden for Holland tilkommer der ingen hollandsk moms efter hollandske skatteregler. Lokal moms er inkluderet i produktværdien som floristen leverer og er betalt af Euroflorist Europe B.V. Euroflorist Europe B.V. følger de lokale skatteregler og det regelværk som styres af den Europæiske Union for internationale firmaer.


Firma
Bemærk at vi også har en webbutik der er designet til vores firmakunder. Alle ordrer der bestilles som firmakunde skal afgives på vores firmahjemmeside.


Nyhedsbrev
Vi sender nyhedsbrev ud nogle gange om måneden med inspiration og tilbud. Hvis du ønsker at modtage nyhedsbreve, så finder du et link nederst på første side under blomsterne hvor du kan tilmelde dig. Du kan når som helst opsige dit abonnement ved at klikke på et link nederst i nyhedsbrevet. De kontaktoplysninger som du giver os gives ikke videre til tredje part.


Kontakt
Vores kundeservice har åbent mandag-fredag kl. 9.00 - 17.00 og lørdag kl. 9.00 - 12.00. Kontoret er normalt lukket søn- og helligdage medmindre andet er angivet. Tlf. 47 10 05 50. Uden for vores normale åbningstider kan du kontakte os på e-mail  info@euroflorist.dk. Vi behandler e-mail og ordrer i vores åbningstider, og vi bestræber os på at svare alle e-mails hurtigst muligt.


Handelsbetingelserne er senest opdateret 20.04.2016

Kundservice